woensdag, juni 15, 2005

The Boxer Rebellion - Exits

Bij sommige albums heb je dat, een soort liefde op het eerste gehoor. Dit album is er voor mij zo een, ik heb het hier over de debuut cd van The Boxer Rebellion, getiteld Exits.
Via het blog van hENK hoorde ik dat deze band eindelijk met een album gekomen is. Eindelijk? Ja, vorig jaar op een zaterdag avond in maart heb ik ze al eens in Paradiso zien optreden. Het was het eerste bandje dat ik die avond op London Calling zag. Na afloop die avond bestempelde ik zal samen met The Veils en The Zutons al tot hoogtepunten van dit festival.



De bandleden komen van ongeveer de hele wereld, van Knoxville Tennessee (VS), Essex in Engeland tot Adelaide Australie. De band zelf komt uit London en ontstond in 2000. In 2003 werden ze door Alan McGee gescout in de New Band Stage van Glastonbury.

De muziek valt moeilijk in een hokje te plaatsen, wanneer je luistert kom je invloeden van typische Britpop bands tegen (onder andere The Verve en Oasis), ook de wat rauwere en zakelijkere Rock 'n' Roll van Black Rebel Motorcycle Club is te herkennen.



Kortom, een heerlijk album en zeker een band om de komende jaren in de gaten te houden.

1 Comments:

At vrijdag, juni 17, 2005 9:25:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik was toen zwaar onder de indruk..

Album gevoel volgt later, als ik het een paar x meer heb geluisterd dan nu..

Luistersessies zover: 0

Tja..dat schiet niet echt op zeg maar....

 

Een reactie posten

<< Home