woensdag, juni 08, 2005

Rock 'n' Roll

Een tijdje terug werd ik al aangenaam verrast door het nieuws over het nieuwe album van Black Rebel Motorcycle Club. BRMC, een band die ik ook alweer een viertal jaren met veel interesse volg. Met veel genoegen denk ik nog terug aan de eerste keer dat ik ze live zag spelen in een volgepakte GOLF, tijdens m'n eerste Lowlands. Daarna heb ik ze nog een viertal malen gezien en het is me nog nooit tegengevallen.

In de tweede helft van 2004 leek het mis te gaan met de band, drummer Nick Jaggo vertrok uit de band voor de laatste twee festivaloptredens en later het jaar brak de band ook met het Virgin-label. De twee overgebleven leden, Robert Turner en Peter Hayes, bleken gelukkig niet van plan het bijltje er bij neer te gooien en begonnen te werken aan het derde album.

Inmiddels is het album zo goed als klaar en staat het gepland voor eind augustus. het zal de naam naam 'HOWL'dragen, de nieuwe single ziet begin augustus het levenslicht onder de titel 'Ain't no easy way'.

TRACKLISTING:
1. Shuffle Your Feet
2. Howl
3. Devil's Waitin'
4. Ain't No Easy Way
5. Still Suspicion Holds You Tight
6. Fault Line
7. Promise
8. Weight Of The World
9. Restless Sinner
10. Gospel Song
11. Complicated Situation
12. Sympathetic Noose
13. The Line

Opvallend was dat BRMC gekozen heeft voor een heel nieuw geluid (ook een van de redenen dat ze bij Virgin vertrokken), de promo's op de site laten een Country / Blues achtig geluid horen.

Stiekum blijf ik hopen op een Lowlands optreden van de heren, qua tourdata behoort het altijd nog tot de mogelijkheden.

Meer info:

3 Comments:

At woensdag, juni 08, 2005 5:04:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hmmm..

Goed nieuws..

Ik denk dat hun stemmen zich goed laten lenen voor een ander soort muziek..

Maar we wachten ff af, voorlopig voordeel van de twijfel

 
At donderdag, juni 09, 2005 2:26:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik ben benieuwd, alleen dat nieuwe geluid.. ik was erg tevreden met het oude!

 
At dinsdag, juni 14, 2005 5:26:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Idd het oude geluid was tof maar ik sta open voor het nieuwe.

 

Een reactie posten

<< Home