dinsdag, juni 28, 2005

Rockin Park 2005




2000 jaar Nijmegen, dit was de aanleiding voor een (voorlopig) eenmalig festival in het Goffertpark te Nijmegen. Yorin fm en Mojo boden een line-up aan waar voor ieder wat bij zat, onder andere Interpol, Rem, Keane, Nin, Queens of the Stoneage en REM waren geprogrammeerd. Voor mij en een aantal vrienden was dit de aanleiding om dit weekend naar Nijmegen af te reizen.
Op zaterdag zijn we naar Nijmegen vertrokken om ons tentje in Groesbeek op te zetten. 's Avonds hebben we dan ook nog een biertje gehaald in cafe Gonzo (ndrgrnd) van mede-grazzer Rogibeer. Daar heb ik ook nog even gesproken met een andere grazzer Jorisz.


Een overzicht van het terrein in het Goffertpark

Zondag, Rockin' Park dag
De dag begon voor mij met een heerlijk optreden van Racoon, een hele geslaagde festivalopener, de daarop volgende bands Krezip en Simple Plan konden me heel wat minder bekoren. Ik was van plan naar Feeder te gaan kijken maar zij besloten om lekker een half uur later te beginnen. En om in dit warme weer nu meer dan een half uur te blijven wachten ging me weer wat te ver. Queens of the Stoneage vond ik wel heel sterk, het was de eerste keer dat ik deze band live zag spelen, ondanks een te kort en een te vroeg begonnen optreden was het echt genieten.


Queens of the Stoneage op Mainstage 2

Langzaam aan ben ik toen maar richting de tent vertrokken via een tussenstop bij het Thaise etenstentje, om Interpol te bekijken. Werkelijk een superoptreden was dat, een heerlijk strakke en zuivere set gaven de New Yorkers weg, dit was typisch zo'n optreden dat van mij veel langer had mogen duren. Maar goed, komend weekend op Rock Werchter gewoon weer even kijken, en dan helemaal vooraan.
Na Interpol via een grote omweg om het mainstage gelopen om maar zo min mogelijk Lenny Kravitz te horen en een mooie plek zoeken voor REM.
Ook dit was een heerlijke show, verrassend veel bekende nummers speelden ze
(ik ben niet heel bekend met REM) en ze besloten ook maar een dik kwartier langer te spelen. Nu Ryan Adams ook niet naar Werchter komt wordt het aanstaande zondag dus wederom afsluiten met REM.

Jammer was de afzegging van The Mars Volta, volgende keer beter dan maar. Voor de rest dan ook een heerlijk weekend gehad, het weer, het bier, de muziek, het eten en de sfeer waren hier de juiste ingredienten voor.