dinsdag, augustus 23, 2005

Lowlands 2005, deel 1

Ieder jaar tegen eind Augustus trekken er rond de 50.000 mensen naar de polder in Biddinghuizen voor A campingflight to Lowlands Paradise. Dit jaar was het alweer tijd voor de 12e editie. Ook dit jaar viel er van donderdagmiddag tot maandagmorgen weer genoeg te beleven. In de komende 3 weblogs zal ik dan ook ruim aandacht besteden aan dit festival.

Donderdag 18 augustus 2005.
Rond 13.30 vertrokken Ben, Marieke en ik met de rode Mini + aanhanger van Ben naar Biddinghuizen waarna we om ongeveer 15.30 uur in de rij konden gaan plaatsnemen.


De rij

De rij was lang dit jaar (het schijnt dat er dit jaar al ruim 36.000 mensen op de donderdag waren)en na urenlang geschuifeld te hebben was ik rond 21.00 uur eindelijk binnen. Toen was het nog minutenlang wachten op mijn reisgenoten die ik in de rij achter me gelaten had. Gelukkig konden we nog een mooi plaatsje op camping vinden waarna rond 22.30 eindelijk de tentjes stonden.
Rond 00.00 ben ik richting de 24-uurstent gelopen waar ik MrMiddel, J.B. Dazen, Freakystyle, Harmless en Panic Button van Coldplayfans.nl tegen het lijf liep. Enkele minuten later kwam ik Lenny, hENK en Bram van ww.graz.nl tegen. Helaas moest ik nog iemand naar de tent brengen waardoor ik niet al te lang bij de meeting geweest ben. Uiteindelijk rond 04.00 uur m'n luchtbedje maar eens opgezocht en gaan slapen.

Vrijdag 19 augustus 2005
De eerste officiele dag van het festival. 's Morgens ontbeten met een sauzijzenbroodje en een kopje koffie en toen maar eens het vernieuwde festivalterrein gaan verkennen.


Straattheater op Lowlands 2005

Om 15.00 uur stond op het nieuwe Charlie podium het eerste bandje van het festival geprogrammeerd. Het was de beurt aan de Denen van The Blue Van. Ze speelden een heerlijke setje Rock'n'Roll en was daarmee de perfecte opener
De Grolsch tent werd geopend door The Polyphonic Spree, het deed een beetje aan als een bandje voor op de EO-jongerendag. Toch was het best leuk om even naar te kijken, na 3 nummers heb ik het voor gezien gehouden. Weer terug naar Charlie voor The Magic Numbers, mooie sfeervolle liedjes, beetje in de "California dreaming" stijl. Vooral heerlijk om met een biertje in het gras te liggen.


KT Tunstall @ Lowlands 2005

KT Tunstall was als vervangster aangetrokken voor het Britse Doves, en ze bleek een goede vervangster. In een halfvolle Grolsch speelde ze haar gehele album mede begeleid door een hele goede band.
Voor een volgepakt Charlie mochten The Subways hun act opvoeren, en live klinken de rock nummers ook heel goed. Helaas moeten ze nog een beetje schaven aan de ballads die wat flets klinken, maar mede door de podiumpresentatie en de inzet bleef de band goed overeind.
Toen voor het eerst naar de India tent gelopen voor Athlete, ook hier was het niet echt druk waardoor ik rechtsvooraan een mooie plek kon vinden. De band revancheerde zich goed voor het rommelige optreden dat ze op Werchter gaven en zetten een degelijke set neer.


Athlete in de India

Toen voor het eerst richting de Alpha gelopen waar Franz Ferdinand nog aan het spelen was. Wat ik er van mee kreeg klonk zeker weer leuk. Na het open podium mochten de Prodigy de eerste dag afsluiten. Hoewel de show best leuk was met hits als Firestarter en een gigantische lichtshow kon het mij muzikaal niet boeien.
's Nachts nog met vele mensen gegriezeld bij The Grudge, op het tot bioscoop omgebouwde Charlie. Het griezelen kwam alleen eerder door de kwaliteit van de film dan door de inhoud ervan. Maar afgezien van dat was het wel gezellig.

1 Comments:

At dinsdag, augustus 23, 2005 8:48:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

leuk verslag :)

 

Een reactie posten

<< Home