maandag, september 19, 2005

Mooie ellebogen



Al ruim 14 jaar spelen de Mancunians van Elbow samen en dit ging gepaard met de gebruikelijke ups & downs. In 1998 kregen ze een platencontract aangeboden om deze vervolgens bijna direct weer te verliezen. In 2001 mochten de heren het opnieuw proberen waarna de debuutcd "Asleep in the back" het levenslicht zag. Het album werd goed ontvangen waarna in 2003 de opvolger "Cast of thousands" uitkwam. Deze cd werd ook een groot succes. Tijdens de wereldtournee bij dit album hoorde begonnen de heren met het schrijven van nieuwe muziek. Na schrijfsessies over de gehele wereld en de opnames in een studio (inclusief ping-pong tafel)in Manchester zag begin deze maand hun jongste album "Leaders of the free world" het levenslicht.

Het album
Elbow heeft opnieuw een prachtcd afgeleverd. Mooie en sterke melancholische teksten gecombineerd met mooie gevoelige muziek. Het is een album geworden dat heerlijk wegluisterd. Vooral de nummers "Station Approach", "Forget myself" en "Leaders of the free world" spreken me enorm aan.

11 november staan deze Mancunians in het Paard van Troje in Den Haag tijdens het "Music in my head" festival. Daar zal ik ze zeker eens beter gaan bekijken. Mochten de heren live ook maar een beetje het niveau van de cd halen wordt het vast een top avond.

Voor meer info:
Elbow official site
Music in my head

6 Comments:

At maandag, september 19, 2005 10:24:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Oh, reken maar, Elbow is live niets minder dan één grote ervaring van het reinste muzikale genot.

 
At dinsdag, september 20, 2005 8:02:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Wat ik er van ken, is wel aardig

 
At dinsdag, september 20, 2005 1:44:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

ik zou er meer naar moeten luisteren dan ik nu doe

 
At dinsdag, september 20, 2005 6:12:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

He gast,

Heel veel plezier op al je concerten..hopende dat ze net zo leuk mogen worden als dat jij ze nu vindt van CD..

En ps. We gaan ook nog rocken bij de BRMC

 
At vrijdag, september 23, 2005 11:06:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Zeer toffe cd!!!

 
At dinsdag, september 27, 2005 11:19:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Owowowowow wat baal ik er nog steeds van dat ik niet bij Elbow in Paradiso ben geweest.

Over de cd kan ik nog niet zo heel veel zeggen, heb 'm wel een aantal keer geluisterd. Zowiezo een goed album.

Vind Cast of Thousands nog wel de beste, zeker met die enorm geweldig prachtige dvd erbij. De dvd bij de laatste cd is ook mooi, maar niks tipt aan die dvd.

 

Een reactie posten

<< Home