dinsdag, oktober 11, 2005

Opzij, opzij, opzij

12.14 uur.
Daar sta je dan op station Bijlmer. Je bent zo lang opgehouden dat je naar aller waarschijnlijkheid net je trein gaat missen en dus een half uur moet wachten.
Met een laatste ultieme poging om m'n trein te halen besluit ik sneltram 50 richting Isolator weg te nemen. Die rit is weliswaar langer maar die tram vertrekt iets eerder en de trein komt daar 5 minuten later. Dat levert in totaal 8 minuten speling op.

12.24
Nu pas station RAI, in dit tempo haal ik het nooit. Gelukkig zit ik er redelijk ontspannen bij met "The Verve - History" in m'n discman.

12.33
De klok tikt door, de tram rijdt door en ik zit nu op het laatste lange rechtestuk naar Sloterdijk. Als er 1 minuut per station wordt gedaan redt ik het net volgens m'n berekeningen.

12.40
Laatste station is geweest, nu mag die machinist van de tram zich wel haasten. "dEUS - Bad Timing" klinkt inmiddels uit m'n oordopjes en die titel is zeer toepasselijk nu. Ik kijk vluchtig uit het raam om te kijken of de trein er al aan komt, gelukkig nog niets te zien. Intussen heeft Tom Barman zijn electrische gitaar ook gevonden en begint het nummer als maar opzweppender te worden. Ik kom er inmiddels voor de 10e keer achter dat ik geen horloge draag en begin toch wel een beetje nerveus te worden.
Wat moet ik in godsnaam een half uur op Sloterdijk uitvreten.

12.41
Eindelijk stopt de tram, druk de deur open en begin haastig richting de trap te lopen. De trein hoort nu zo'n beetje te vertrekken.
Ja hoor, een bejaarde vrouw op de trap, daar zit natuurlijk weer geen tempo in. Gelukkig kan ik er nog langsglippen en ren haastig de trap af. M'n hartslag begint inmiddels behoorlijk op te lopen, vanuit de ruststand steeds een slag sneller.
Mooi, via de buitenkant kan ik ook naar het perron, dat scheelt al die winkeltjes weer.

12.42
Vlug vlug vlug nu, de trein zou nu echt moeten vertrekken. Tom Barman en cornuiten persen net het laatste refrein eruit.
Haastig kom ik de hoek om en zie het NS-bord. *10 minuten vertraging* nog nooit was ik daar zo blij mee. Toch het treintje nog gehaald.

12.52
Helaas werden 10 minuten al snel 20 minuten, 25 minuten en uiteindelijk helemaal geen trein. :( Als nog een half uur moeten wachten.
Het opzweppende "dEUS - Bad Timing" heeft dat half uur zeker op repeat gestaan, een nummer om echt van te genieten. De rest van de treinreis heeft Pocket Revolutions van dezelfde band me verblijd. :)

2 Comments:

At dinsdag, oktober 11, 2005 6:29:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Heb ook weleens gehad dat ik me onwijs liep te haasten (dwz te ergeren aan het OV) en dat er toen ook een trein uitviel. Balen. Maar ja, wie met de NS reist...

 
At woensdag, oktober 12, 2005 10:13:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Hoe herkenbaar verhaal, ik heb geregeld die metro genomen (en die bevalt goed) maar een half uur moeten wachten op z`n stink station is echt helemaal niks (ik deed `t zonder walkman..)

Maar je, wie wat wilt halen moet nu eenmaal pijn lijden toch??

 

Een reactie posten

<< Home