vrijdag, oktober 28, 2005

Tentamens deel 2

Vanmorgen om 10.45 uur was m'n tentamenweek officieel ten einde. Op dat moment leverde ik de opgave en mijn antwoorden in.

De voorbereidingen
De voorbereidingen verliepen helaas niet vlekkeloos. Hoewel ik deze keer wel alle artikelen en stof heb doorgelezen bleef er helaas weinig hangen. Dit zelfde ging op voor het definitieve leren. Waar ik vroeger (HAVO en HBO) aan twee keer doorlezen genoeg had wil het de laatste anderhalve jaar maar niet blijven hangen.
Een ander probleem is dat ik m'n aandacht er maar niet bij kan houden. Als het een kwartiertje lukt dan valt het al als lang aan te merken.

De tentamens
Afgelopen woensdagmiddag was m'n eerste tentamen, voor dit vak was het kennen van veel literatuur vereist. Dit lukte slechts ten dele, en dan zal je altijd zien dat juist die artikelen gevraagd worden die je je niet kan herinneren. Dit was dus helaas het geval. Met wat kunst en vliegwerk (lees een hoop onzin bedenken) heb ik veel vragen kunnen beantwoorden maar op twee vragen moest ik het antwoord echt schuldig blijven. Hopelijk valt de uitslag mee, anders heb ik in januari weer een kans.

Vanmorgen ging het al heel wat beter. Ook hier werd weer net naar artikelen verwezen die ik me niet kon herinneren. Met een beetje basis kennis en wat creativiteit kon ik de meeste vragen toch goed beantwoorden. Over deze toets heb ik dan ook een veel beter gevoel.

Volgende week begint het normale ritme van 4 dagen college's en 1 dag vrij weer. Helaas is ontspannen er voorlopig nog niet bij. Voor maandagmorgen 09.00 uur dien ik een paper geschreven te hebben. Hopelijk wordt het daarna wel rustiger.

1 Comments:

At vrijdag, oktober 28, 2005 5:34:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ik probeer van mijn tentamens een soort 2 voor 12 te maken.

En qua voorbereiden... tja dat is vooral een toevoeging van steeds meer rituelen(en veel forummen).

 

Een reactie posten

<< Home