zaterdag, november 12, 2005

Bakkertje's herfsttour.

Dit weekeinde reis ik werkelijk heel Nederland door. Oke, niet heel Nederland, maar wel een behoorlijk deel.

Vrijdag
Afgelopen vrijdag stond er een excursie op het programma in het altijd bruisende Amersfoort. Daar heb ik samen met 40 andere planologen in spe een bezoek gebracht aan het stadhuis waar ons een aantal presentaties wachten. Onder andere een hoofd grondzaken, een planeconoom en een juridisch adviseur deden hun zegje.
Na een goede lunch (goed geregeld Gemeente Amersfoort ;)) gingen we met de bus via nieuwbouwwijk Kattenbroek (wat een kansloze wijk is dat zeg) naar het nieuwe project Vathorst. Daar verzorgde projectontwikkelaar Bouwfonds enkele prestaties. Waarna nog een wandeling door het eerste deel van de wijk volgde. Deze wijk leek al wat meer kans te maken, best aardige huisjes in een leuk concept.

Ook wilde ik de buschauffeur nog bedanken voor zijn capriolen. Op de heenweg raakten we al enkele stoepjes, op de terugweg wist de beste man zelfs een spiegel te verliezen.

Vanuit Amersfoort ging de reis naar Den Haag, daar stond The Music in My Head op het programma. Hierover zal er later nog een blogje verschijnen. Voordat dat begon had ik nog twee uur om Den Haag by night te verkennen. Via "De Resident" (als Planoloog veel over gehoord) kwam ik via enkele straatjes langs het stadhuis, het Binnenhof, Noordeinde en de hofvijver de tijd door.

Na The Music in my Head reed ik samen met Michiel en Kalle richting Tilburg om daar te overnachten. Op een luchtbedje en een slaapzak heb ik heerlijk geslapen. Nog bedankt voor het onderdak ;).

Zaterdag
Vanmiddag vanuit Tilburg naar huis (Hoorn) terug gereisd. Via Den Bosch, Utrecht en Amsterdam kwam was ik eindelijk terug. Onderweg heb ik wel vier keer Sinterklaas aan zien komen. Wat een reistempo haalt die man nog op z'n oude dag.

Zondag
Morgen staat er wederom een reisje op het programma, dit maal naar Utrecht. In Tivoli
staat dan een optreden van The Frames op het programma. Ook hiervan volgt er later deze week nog een blogje.

1 Comments:

At maandag, november 14, 2005 5:30:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Snelle Jel..euh Maarten :wink:

 

Een reactie posten

<< Home