vrijdag, maart 31, 2006

London Calling 2006

Vanavond en morgenavond is het weer London Calling in Paradiso, een uitgelegen mogelijkheid voor mij om even de tentamenstress achter me te laten. London Calling is een festival waar nog onbekende Brits getinte bandjes hun kunsten aan het Nederlandse publiek komen vertonen. Zo stonden de afgelopen jaren bands als Blur, Kaiser Chiefs, The Veils en Franz Ferdinand op het podium.

Dit jaar is het wederom een line-up om van te smullen. Vrijdag komt oud-Libertines frontman Carl Barat op het programma met z'n nieuwe bandje Dirty Pretty Things en spelen ook The Futureheads nog. Helaas moet ik deze avond vanwege andere verplichtingen laten schieten.

Zaterdag ben ik er weer bij en ook dan is het programma niet mis. Ik ken The Kooks, Mystery Jets en Howling Bells al en heb er erg veel zin in deze bands (weer) eens live te aanschouwen.

Naast de leuke line-up is en blijft London Calling gewoon een prachtige avond uit.

Het programma:
Vrijdag

19.30 Tiny Dancers (kl)
20.15 Dirty Pretty Things (gr)
21.00 Bromheads Jackets (kl)
21.45 My Latest Novel (gr)
22.30 The Young Knives (kl)
22.15 The Futureheads (gr)
00.05 We Start Fires (kl)

Zaterdag
19.30 Larrakin Love (kl)
20.05 The Long Blondes (gr)
20.35 The Cinematics (kl)
21.20 Howling Bells (gr)
22.00 Humanzi (kl)
22.40 The Kooks (gr)
23.20 Good Shoed (kl)
00.00 Mystery Jets (gr)
00.45 The Noisettes (kl)
02.00 The Sunshine Underground (kl)

3 Comments:

At vrijdag, maart 31, 2006 3:58:00 p.m., Blogger SnoopS said...

een volgende keer zal ik er ook es over denken :) is meteen goed om nieuwe bandjes te gaan luisteren thuis, zodat je er ook al wat van gehoord hebt als je ze ziet... want daar ben ik niet altijd even goed in. Geniet! Lekker na zo'n weekje tentamenstress :)

 
At vrijdag, maart 31, 2006 8:17:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Damn, ik had heel Sunshine Underground willen zien!!! :-(

 
At zaterdag, april 01, 2006 12:01:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

ge moet ophouden met mij jaloers te maken! :( :P ik ga the kooks toch zien dus dat maakt zoveel niet uit maar die andere bands pff. dit is niet leuk! lol

 

Een reactie posten

<< Home