woensdag, augustus 08, 2007

Spoorboekje Lowlands

Jaja, slechts een weekje wachten en dan begint Lowlands weer. De Lowlandskriebels zijn al een tijdje voelbaar dus het wordt tijd om eens een blik te werpen op het programma. Er moet namelijk ook wat muziek gekeken worden, ik kan natuurlijk niet alleen maar rugbyen, muffins/cake eten en kwartetten op de camping.

Onder het motto "Bakkert komt naar u toe deze Lowlands" volgt hier mijn spoorboekje.

Vrijdag
De vrijdag begint in de (enge) Alpha met de Londense band Oi Va Voi, zigeunermuziek maar zeker de moeite waard. Vervolgens staan The Rakes in India op het programma. De, volgens Marc, grote doorbraak van Editors in de Alpha en het feest bij Kasabian zijn daarna aan de beurt. De rest van de dag laat ik de Alpha links liggen en ga via The Eagles of Death Metal naar The Good, The Bad & The Queen. Vooral de laatste wil ik erg graag vanaf een van de voorste rijen zien. Devendra Banhart sluit qua optredens de dag voor mij af. Het feestje bij Best of British sluit de eerste Lowlandsdag helemaal af. Mogelijk zijn de acts van Kate Nash en Lilly Allen nog ergens in te passen, dat zie ik in Biddinghuizen wel.

Zaterdag
Lowlandszaterdag begint bijtijds in de India met een optreden van Marike Jager. Aansluitend spelen in de Bravo de Utrechtse formatie C - mon & Kypski en in Grolsch The Rifles. De Nederlandse Britpopband Moke in India is de volgende act op het programma. Vervolgens is er tijd voor een vrij lange pauze waarna het weerzien met Saybia kan plaatsvinden, toch een band die ik in 2002 via Lowlands heb ontdekt. Met het rijtje CSS, Interpol en Patrick Wolf duikt het festival alweer richting de nachtelijke uurtjes. De feestjes 90's Now en Balkan Beatz vs Russendisco zullen in die periode voor het nodige vermaak zorgen.

Zondag
De laatste festivaldag begint voor mij in de India met een optreden van Patrick Watson. Ik kan daar vervolgens blijven staan voor het optreden van Loney, Dear. Daarna verplaats ik richting Grolsch voor het optreden van The Shins. Hmm, keuzes keuzes, worden het The Pigeon Detectives in de India of Nine Inch Nails in de Grolsch. Ik denk dat het de eerste gaat worden. Tijdens de slotnummers van Sonic Youth hoop ik een mooie plaats te bemachtigen voor de headliner van het festival (voor mij dan) Arcade Fire, helaas in de Alpha. Hierna is het rennen richting de Grolsch voor het feestje van LCD Soundsystem. Groove Armada of Dinosaur Jr. sluiten hierna het festival qua optredens voor mij af. Doesn't Smells like 90's now of een film in de openlucht doen dit qua activiteiten helemaal. De volgende ochtend is het weer vroeg opstaan om zo op tijd de Hoornse Lappendag mee te maken.

3 Comments:

At donderdag, augustus 09, 2007 3:27:00 p.m., Anonymous Anoniem said...

Mooi programmaschema'tje..

Der zit een klein foutje in want dat The Rakes op zowel vrijdag als zaterdag spelen klopt niet. Volgens mij moet die van op zaterdag The Rifles zijn.. Daar ga ik wel naar toe.

 
At donderdag, augustus 09, 2007 4:13:00 p.m., Blogger Maarten said...

Op zaterdag zijn het inderdaad The Rifles. Bedankt voor je verbetering. ;)

 
At woensdag, augustus 15, 2007 11:41:00 a.m., Anonymous Anoniem said...

Dat ziet er uit als een mooi programma zeg. Als je dat allemaal kunt zien én ook nog de gezelligheid optimaal tot je neemt én kunt rugbyen, kwartetten, cake kunt eten en niet te vergeten skippyballen dan wordt dit het weekend van het jaar!

 

Een reactie posten

<< Home